Lab

waarom het lab?

Wanneer we bij Iblux tegen een probleem oplopen, dan gaan we op zoek naar een oplossing. Dat doen we voor onze klanten, maar ook als we hier op kantoor een deel van het proces kunnen versimpelen. Daar maken we tijd voor. Uiteindelijk is voor ons het puzzelen met code, het schrijven en aanpassen van programma’s, de reden dat we ooit hebben gekozen voor dit vak.


Internet, informatietechnologie, is er om het werk makkelijker te maken. Dat wordt vaak vergeten. Niet zo gek: we hebben allemaal de neiging om door te gaan op de manier die we gewend zijn. Administratie is vervelend, maar dat is nu eenmaal zo en hoort er bij, is de gedachte. Begrijpelijk, maar het is niet waar. Er zijn simpele oplossingen te vinden, die gemakkelijk in te voeren zijn. De ontwikkeltijd win je snel terug met de tijd – en frustratie – die wordt bespaard.

De volgende applicaties hebben we voor intern gebruik gemaakt, maar kunnen zonder problemen aangepast worden aan uw wensen. Dat leidt tot mooie producten: de zoekmachine die we voor Divbio Science hebben gemaakt, bijvoorbeeld.

project-portal

project management op maat

Een basis van Duet was het startpunt. Maar omdat we alles graag naar onze hand zetten, hebben we het veranderd in een op en top project management systeem (pms). Op het dashboard zien we in één keer de laatste stand van zaken. Het heeft wel wat weg van het activiteitenoverzicht dat u kent van Facebook. Het werkt makkelijk en alles is snel onder controle.

project-calendar

uren bijhouden

Het bijhouden van gewerkte uren is soms een administratieve ramp, maar met onze Kalender-webapp wordt het een fluitje van een cent. Na het uitvoeren van een taak binnen een project schrijven we de gewerkte uren direct. De uren verschijnen automatisch op de kalender. Met één druk op de knop wordt het maandoverzicht verstuurd naar de salarisadministratie. Het werkt ontzettend simpel en bespaart ontzettend veel tijd.

project-portal

goederenregistratie

Er worden regelmatig pakjes bezorgd op kantoor. Soms zijn ze bedoeld voor een klant, moet er een factuur voor worden gemaakt, of lenen we het uit en komt het vervolgens weer terug in onze voorraad. Eerst hadden ook wij hier een Excel-bestand voor, zoals veel bedrijven. Niet onhandig, maar het bleek in de praktijk toch vrij foutgevoelig. Daarom hebben we een eenvoudige webapp gemaakt. Zo houden we gemakkelijk overzicht van wat er wel, en wat er niet, op kantoor te vinden is. Groot voordeel is dat de applicatie overal te gebruiken is.

project-portal

takenoverzicht

Wij werken liever aan mooie projecten dan dat we tijd verliezen aan administratieve rompslomp. Daarom plannen wij taken graag efficiënt. Dat doen we via ons zelfgemaakte digitale takenoverzicht. Deze webapp is toegankelijk voor iedereen binnen Iblux, en laat zien wie op welk moment waarmee bezig is. Met een eenvoudige exporteer-knop kunnen deze taken snel in onze Outlook (Office 365) agenda’s worden gezet.

project-portal

dossiers

Het veilig opslaan van belangrijke wachtwoorden is een niet te onderschatten probleem. Als internetbureau met veel verschillende klanten en projecten nemen we dit erg serieus. Briefjes in agenda’s, post-its op het scherm, maar ook beveiligde Excel-bestanden, voldoen voor ons niet. We hebben er een ontzettend mooie app voor ontwikkeld. Daar worden zeer geavanceerde programmeer- en versleutelingstechnieken en databases voor gebruikt. Onze kluis zit dichter dan dicht, pottenkijkers kunnen er niet bij, terwijl de wachtwoorden voor ons toch overal toegankelijk zijn. Het is een must-have voor iedere organisatie.

Interesse in een van deze oplossingen?

Contact