klantcase

Steenfabriek De Rijswaard

Steenfabriek De Rijswaard is een begrip op het gebied van bakstenen. Al meer dan 100 jaar leveren ze allerlei soorten en maten bakstenen aan handelaren en aannemers. Zo’n 120 miljoen stenen verlaten jaarlijks de fabriek in het Gelderse Aalst om vervolgens verscheept te worden naar de meest uiteenlopende bouwprojecten, binnen en buiten Nederland.

Een oude bekende voor Iblux. Steenfabriek De Rijswaard is een klant van het eerste uur waar al meerdere projecten voor gedraaid zijn. Zij kwamen nu met de volgende vraag:

De case

Accountmanagers van De Rijswaard hebben altijd een grote mate van vrijheid gehad. Niks mis mee, zou je zeggen. Het resultaat was echter dat er niets gedocumenteerd werd. Dat leidde tot de volgende problemen:

  • Er is geen inzicht in succesfactoren/valkuilen. Welke leads hebben de hoogste slagingskans en kunnen het best als eerst benaderd worden?
  • Klant X komt naar mij toe met een project. Hoe weet ik of een collega hier al een offerte op heeft uitgebracht en welke prijs heeft hij daarbij afgegeven?
  • Weinig communicatie onderling en weinig inzicht in elkaars werkzaamheden.
  • Verhoogde werkdruk omdat de gemiddelde order kleiner wordt. Voor hetzelfde target moeten dus meer orders gemaakt worden.
  • Als een accountmanager op vakantie is, is hij de enige die alles weet van zijn klantenbestand. Collega’s kunnen niet zomaar een klant van een collage helpen.
de oplossing

In overleg met verschillende stakeholders (Management, Accountmanagers) van De Rijswaard is besloten een op maat gemaakte CRM-applicatie te ontwikkelen, geheel passend bij de specifieke behoeftes van deze organisatie. Dit heeft tot de volgende resultaten geleid:

  • Accountmanagers kunnen hun eigen acquisitie - en die van collega’s - volgen. Dus geen verschillende offertes op hetzelfde project.
  • Verbeteren van de meetbaarheid door inzichten in projecten met grafieken en dashboards voor zowel accountmanagers als management.
  • Centrale documentatie van bezoeken en projecten. Hierdoor zijn klantgegevens gecentraliseerd en weet iedereen van elkaar waar ze mee bezig zijn.
  • Inzicht in werkzaamheden van accountmanagers voor het management.
  • Optie om de prijs vast te leggen per groep (handelaar, aannemer, architect) zodat De Rijswaard meer grip krijgt op de eigen marge.

Waarom Iblux?

"Makkelijke, snelle, soepele samenwerking. Er wordt goed geluisterd en ik kan altijd bij ze terecht met vragen. De lijntjes zijn kort. De mensen bij Iblux zijn professioneel en kunnen duidelijk aangeven wat er mogelijk is en hoeveel tijd dit met zich meebrengt. Door deze korte lijntjes heb ik me altijd betrokken gevoeld bij het project. Daar ligt wat mij betreft ook de kracht van Iblux. Luisteren naar wat de klant wil en daarop doorpakken. Open – en eerlijke communicatie. Ik ervaar Iblux als een hele prettige samenwerkingspartner."

Hans Eijkhoudt

Accountmanager bij De Rijswaard

Geïnteresseerd?

We denken graag met je mee.